Måste, måste, måste...

Skoluppgift, vi ska skriva om våran dag.



Min dag,
Min dag började med att jag vaknade klockan 7 och kände mig rätt så pigg.
Jag steg upp ur min ur sköna säng och tog min skål och hällde upp youghurten.
Youghurten var god med corn flakes över, jag tog med mig talriken in i vardagsrummet och satt mig där och åt.
Jag slog på tv och satt på 5:an, som varje morgon är de vakna med the voice, som är de bästa pogramet på morgonen, jag tänkte sätta på datorn men jag hade inte tid.
Efter de ställde jag mig upp gick in på toaletten, tog tag i min mascara och la mascaran mot fransarna och rörde den upp och ner, efter de grep jag tag i min borste, borstade mitt hår, sen flög plattången fram.
Mitt hår såg inte okej ut.
Efter de hör jag min mobil ringa och går ditt för att svara, de var mamma som undra om jag var vaken.
Jag la på ställde mig upp för att gå in i mitt rum för att ta batteriet till min kamera, som jag laddat under natten.
Satte in batteriet i kameran, la ner den i väskan och så la jag ner min skinjacka och veckans ord bok samtiigt.
Nu var jag nästan klar för att gå, kläderna skulle bara på.
Efter de la jag mig ner i soffan och väntade på att Jasmine skulle messa att jag skulle gå.
Samtidigt messar jag Louise för att be henne komma till musikskolan vid 5 i 8.
Jag får ett sms av Jasmine vid 10 i 8 och hon ber mig gå nu.
Jag tar alla mina saker och öppnar dörren och går ut, jag låser dörren och lägger ner nycklarna i väskan.
Nu är jag påväg till muskskolan för att möta upp Louise för att senare gå till båten för att möta upp Jasmine.
De är så otroligt vi kom exakt samtidigt och ingen behövde vänta.
Vi vandrar sakta upp för backen, klockan var bara 8.
När vi var framme vid skolan går vi ner till vårt klassrum, hänger av våra saker, sen tar jag en tia ur min väska och går ut för att vänta på Vilma som strax skulle komma, för att få sin tia.
Vi pratar lite med Aina och Julia sen ser jag Vilma och springer till henne, kramar om henne och säger här får du din tia, haha.
Sen så gick vi in och klockan var strax kvart över och vi skulle börja.
Vi gick in satt oss på våra platser, sen så ger jag Lars en lapp om en utflykt som vi snart ska ha.
Efter de ber han oss ta fram våra veckans ord förhör boken.
Han läser upp 12 ord som vi ska skriva, efter de ska vi rätta alla orden och jag hade alla rätt.
Vi var nu klara med de och skulle få en stecil som vi skulle göra och just då kommer jag ihåg en ska och går och sätter mig brevid Alice och säger ajuste jag glömde ta kort på klänningen igår, men de var okej för hon hade också glömmt gjort de. Klänningarna har vi gjort alldeles själva och de blev ett rätt så bra resultat.
Vi jobbar klart med stencilen sen så är klockan tjugo över 9 och Lars säger att vi får gå på rast och genast reser jag mig upp och går ut, till de fina soliga vädret då man kan skaffa sig sin solbränna.
ja ute var de varmt och skönt, vi satt oss ner på marken i skuggan.
Då kommer Sara och några till och ber oss komma och göra en sak, vi tvekar men går efter ett tag med på att följa med dom, dom ville att vi skulle sprina upp på en väg och göra backåtvolt, med hjälp, Jasmine börjar och jag gör de efter henne, sen sätter vi oss på pingisbordet där de var skugga, sen kommer alla ditt, Seyma bah hej mr Jägerbert, jag får ett ryck och hoppar på henne, haha.
Sen så går jag och Jasmine till solen och sätter oss på en bänk.
Sen kommer några till, efter de ringer de in.
Vi går in sätter oss på våran platser, fast då går jag och sätter mig vid Jasmine för att jag ville de, haha.
Efter de säger Lars att vi ska ha datorerna och blir genast rätt så glad, men då säger han att jag och Jasmine inte ska hämta någon dator för att vi inte hade någon uppgift, då kom jag genast på och sa men vi kan skriva om våran dag och senare publicera de, han sa inget eller ja han tyckte väl att de inte var världens bästa idé men då säger Jasmine och då går vi och hämtar en dator, på vägen upp så får Jasmine en dator av någon som jag inte hann se och tänker itne följa med mig up, men då säger jag genast Jasmine kom du följer med mig upp, jag tog en dator och så satt vi oss i soffan där alla datorer står och började skriva där.
Efter de kommer några killar från klassen för att hämta en dator och då säger jag säg till Lars att vi sitter här, men vi alla vet killar -.-'' Dom kan inte säga nått men dom kanske sa nått, de vet jag faktiskt inte.
Efter de kommer Louise och sätter sig brevid oss.
Och jag och Jasmine börjar skriva allt dehär som jag har skrivit nu och nu är jag faktiskt klar för min dag har inte blivit så mycket mer än just dehär. Ni får fövänta er mer av mig senare.

Men nu ska Lars få läsa allt och se vad han tycker, men vi hörs lite senare!!

Kraaaaam ;)

Min fråga till er är: Är de ens någon som har läst allt dehär jag har skrivit? :)
De skulle vara roligt att få veta om de var någon som läste ;)



De är såhär man ser ut just nu ;)



Kommentarer
Postat av: SÖTNOSEN!!<333

HAHAHHA DU ÄR INTE KLOCK JAG HÖR HÖRT DEJ LÄSA DET DÄRA 100000 GÅNGER ORKAR INTE HÖRA DE IGEN!!!!!!!!!!!!!!;);) ELLER LÄSSA DE!!!

2010-05-19 @ 11:13:35
URL: http://carlssonsliv.blogg.se/
Postat av: Lojjsan<33

SÅÅÅ!! Nu Emelie har jag läst det, efter en hel dag... HAHA :P Jag läste aldrig klart det i skolan;)<333333333333

2010-05-19 @ 15:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0